Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-04-05

1. Jak postąpić w przypadku wadliwego wykonania usługi pocztowej

Z uwagi na rozwój handlu internetowego coraz więcej firm jest zainteresowanych terminowym dostarczaniem przez pocztę sprzedanego lub zakupionego towaru. W artykule przedstawimy zasady dochodzenia roszczeń w przypadku nieprawidłowego wykonania usługi przez pocztę.

Podstawowa bolączka korzystania z usług pocztowych to nieterminowość dostarczenia przesyłki. Poczta Polska jest tzw. operatorem publicznym. Dlatego w przypadku niedostarczenia w terminie przesyłki należy powołać się na § 43 rozporządzenia w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych. Przepis ten stanowi, że termin doręczenia określany jest jako D+n, gdzie „D” oznacza dzień zawarcia umowy o świadczenie usługi polegającej na przyjęciu, przemieszczeniu i doręczeniu przesyłki, a „n” oznacza liczbę dni, które upłynęły od dnia nadania do dnia doręczenia przesyłki. Dni ustawowo wolnych od pracy oraz sobót nie wlicza się do terminów nadania przesyłek. Po nadaniu listu w piątek nie można więc oczekiwać, że sobota i niedziela będą uwzględnione przy ocenie, czy poczta dostarczyła list z opóźnieniem.

Pobierz pliki wydania
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00