Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2009-01-30

Jak rozliczyć składki płacone na ubezpieczenie pracowników od nieszczęśliwych wypadków

Poniosłem koszty ubezpieczenia pracowników od nieszczęśliwych wypadków (NNW). W przypadku zaistnienia tego rodzaju zdarzenia podczas wykonywanej przez pracowników pracy zostanie wypłacone odszkodowanie.

PROBLEM

1) Czy koszty tego rodzaju ubezpieczenia mogę zaliczyć do kosztów prowadzonej działalności?

2) Czy jest to świadczenie na rzecz pracowników, które stanowi dla nich przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

3) Jak rozliczyć wydatki związane z ubezpieczeniem pracowników, jeżeli to pracownik sam ponosi koszty składki ubezpieczeniowej, ale pracodawca je odprowadza?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00