Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2011-12-23

Kiedy odpisywanie materiałów i towarów bezpośrednio w koszty jest dopuszczalne i jak to wpływa na ustalanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy

Prowadzę działalność produkcyjną (produkcja ciasta). Od 2012 r. będę prowadził księgi handlowe. Rozważam pominięcie w księgach rachunkowych ewidencji magazynowej materiałów. W zamian za to materiały byłyby odpisywane w koszty w momencie zakupu, a następnie, nie później niż na dzień bilansowy, inwentaryzowane i wyceniane oraz dokonywana byłaby korekta kosztów o wartość ustalonego stanu.

PROBLEM

1. Czy takie rozwiązanie z punktu widzenia ustawy o rachunkowości jest prawidłowe?

2. Jakie skutki w ustalaniu zaliczek miesięcznych na podatek dochodowy od osób fizycznych spowoduje przyjęcie takiego sposobu ewidencji materiałów?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00