Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-05-01

Jak napisać odwołanie od decyzji urzędu skarbowego w zakresie VAT

Prawidłowe napisanie odwołania od decyzji organu podatkowego, wydanej w pierwszej instancji, jest podstawą do „wygrania” sprawy. Odwołanie rozpatruje organ wyższej instancji. Wnosi się je do organu odwoławczego za pośrednictwem organu podatkowego, który wydał decyzję. Organem odwoławczym od decyzji urzędu skarbowego lub kontroli skarbowej jest izba skarbowa.
ZAPAMIĘTAJ!
Aby odwołanie było skuteczne, należy je wnieść w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Decyduje w tym przypadku data stempla pocztowego. Wniesienie odwołania po terminie powoduje, że organ odwoławczy pozostawia sprawę bez rozpatrzenia, stwierdzając w formie postanowienia uchybienie terminowi do wniesienia odwołania.
Przepisy Ordynacji podatkowej określają, jakie elementy powinno zawierać odwołanie. Ich brak powoduje, że organ odwoławczy pozostawia odwołanie bez rozpatrzenia. Należy pamiętać o naklejeniu znaczka opłaty skarbowej w wysokości 5 zł oraz 0,50 gr za każdy załącznik.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00