Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-07-01

Jak rozliczyć likwidację spółki z o.o.

Proszę o pomoc w rozliczeniach przy likwidacji spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w aspekcie podatkowym i prawnym. Z dniem 3 stycznia 2006 r. spółka została wpisana do KRS jako spółka w likwidacji. 31 grudnia 2005 r. zinwentaryzowaliśmy majątek. Sporządzono bilans zamknięcia roku i równocześnie spółki z o.o. 1 stycznia 2006 r. spółka w likwidacji sprzedała swój majątek w postaci towaru, aby zaspokoić dłużników, tj. bank (spłaca kredyt, opłaty za gaz i prąd oraz podatki). W trakcie działalności brakowało pieniędzy, więc uchwałą wspólników zaciągnięto kredyt u jednego z członków zarządu tej firmy. Drugi członek zarządu wydzierżawił firmie samochód. Mamy wobec tych wspólników zobowiązanie. Zarząd proponuje w zamian za długi przekazać budynki produkcyjne, biurowe i samochód ciężarowy. Wymienione środki trwałe nie są zamortyzowane. Wspólnicy chcą otworzyć inną działalność już jako osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą. Czy od sprzedaży tych towarów muszą zapłacić VAT i podatek dochodowy? Jakie obowiązki wynikają z k.s.h.?

PROBLEM
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00