Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-06-01

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu refakturowania usług telekomunikacyjnych na pracowników

Nasza spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej przydziela pracownikom, zgodnie z zasadami obowiązującymi w przedsiębiorstwie, służbowe telefony komórkowe. Pomiędzy spółką a pracownikiem zawierana jest umowa na użytkowanie telefonu komórkowego. Użytkownik telefonu ma przydzielony kwartalny limit rozmów służbowych, a jeżeli przekroczy ten limit, jest zobowiązany do zapłaty kwoty powyżej limitu. Obciążenie pracowników odbywa się na podstawie faktur VAT, które są wystawiane po zakończeniu okresu kwartalnego. Wszyscy pracownicy przy podpisywaniu umów na korzystanie z telefonu potwierdzają, że w celu udokumentowania obciążenia będą otrzymywać faktury VAT. Zapłata faktury odbywa się poprzez potrącenie jej kwoty z wynagrodzenia pracownika na podstawie uprzednio udzielonej zgody. Termin płatności faktury (potrącenia) nie został ściśle określony, gdyż w praktyce potrącenie następuje z najbliższego wynagrodzenia po wystawieniu faktury. Czy w takim przypadku obowiązek podatkowy przy odsprzedaży pracownikom usług telekomunikacyjnych powstaje z chwilą wystawienia faktury?

PROBLEM
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00