Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-04-01

Czy zwrot należności za częściowe niewykonanie usługi skutkuje obowiązkiem korekty faktury

Spółka zawiera z różnymi przedsiębiorcami kilkuletnie umowy, których przedmiotem jest współpraca w zakresie sprzedaży i reklamy produktów spółki, prowadzenie wspólnych działań marketingowych dotyczących dystrybucji produktów, aktywizacji sprzedaży itp. Na podstawie umowy klient zobowiązał się do świadczenia usług marketingowych przez cały czas trwania umowy, natomiast spółka zobowiązała się do zapłaty z góry wynagrodzenia stanowiącego 100% wartości umowy. W związku z tą okolicznością kontrahent wystawia faktury VAT, na podstawie których spółka odlicza podatek naliczony zawarty w tych fakturach. W związku ze zdarzającymi się przypadkami zakończenia prowadzenia działalności gospodarczej przez kontrahentów przed końcem obowiązywania umowy spółka otrzymuje zwroty części wynagrodzenia za niewykonane usługi. Czy w takim przypadku należy dokonać korekty faktur?

PROBLEM
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00