Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2014-02-13

Czy opłata za anulowanie rezerwacji podlega VAT

Spółka prowadzi sieć pensjonatów nad morzem i w górach. Jest zarejestrowanym podatnikiem VAT. Goście planujący wizytę w naszych pensjonatach dokonują przed przyjazdem rezerwacji pokoju o określonym standardzie i w określonym terminie planowanej wizyty bądź dokonują z góry płatności za pokój w taryfie niepozwalającej na anulowanie rezerwacji. Zdarzają się przypadki, gdy klienci zmieniają decyzję co do pobytu i rezygnują z przyjazdu. Oczywiście możliwe jest w takich sytuacjach anulowanie dokonanej wcześniej rezerwacji. Jeśli jednak anulowanie rezerwacji ma miejsce tuż przed terminem wizyty w naszym pensjonacie, spółka obciąża gościa opłatą za niedokonanie wcześniejszego anulowania rezerwacji. Opłaty takie są zatem naliczane jedynie w sytuacjach, gdy gość nie odwoła w ustalonym terminie rezerwacji i nie pojawi się w hotelu. Działanie to jest powszechnie stosowane w naszej branży. Służy do motywowania gości do odwoływania rezerwacji odpowiednio wcześniej, tak aby w przypadku ich rezygnacji można było udostępnić innym gościom zarezerwowany pokój. Czy taka opłata podlega opodatkowaniu VAT? Czy można ją uznać za opłatę za usługę?

PROBLEM

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00