Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2017-08-29

Czy bez zgody rady gminy można zmienić warunki zatrudnienia pracownika-radnego

Jeden z naszych pracowników jest radnym rady gminy. Czy są w tym przypadku ograniczenia w zakresie zmian stosunku pracy (wręczenia mu wypowiedzenia zmieniającego lub zawarcia porozumienia zmieniającego), jeżeli tak, to jakie - pyta Czytelnik z Konina.

Zarówno w odniesieniu do wypowiedzenia definitywnego, jak i przed zastosowaniem wypowiedzenia zmieniającego wobec pracownika - radnego niezbędne jest uzyskanie zgody rady gminy. Wymóg ten nie obejmuje zawieranych z radnym porozumień zmieniających warunki zatrudnienia.

W związku z wykonywaniem mandatu radny rady gminy (tak samo jak radny rady powiatu i sejmiku województwa) korzysta z ochrony stosunku pracy. Rozwiązanie z radnym stosunku pracy wymaga uprzedniej zgody rady gminy, której jest on członkiem. Rada gminy odmówi zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym, jeżeli podstawą rozwiązania tego stosunku są zdarzenia związane z wykonywaniem przez radnego mandatu (art. 25 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym). Zgoda rady powinna poprzedzać decyzję pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę i jej rozwiązanie (wyrok SN z 10 czerwca 2013 r., II PK 304/12).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00