Porada
Jak obciążyć pracownika kosztami naprawy uszkodzonego przez niego laptopa
PROBLEM
Pracownik spółki uszkodził powierzony mu do używania laptop. Spółka przekazała laptop do naprawy firmie zewnętrznej i za wykonaną usługę otrzymała fakturę. Pracownik zostanie obciążony kosztami naprawy. Czy w takiej sytuacji należy wystawić notę obciążeniową, jednocześnie nie odliczając podatku naliczonego z faktury dotyczącej naprawy, czy też refakturę z wykazanym VAT należnym?
RADA
Jeżeli przed oddaniem laptopa do naprawy spółka uzgodniła z pracownikiem, że obciąży go kosztami naprawy, wówczas dojdzie do świadczenia (odsprzedaży) na rzecz pracownika opodatkowanej 23% VAT usługi naprawy laptopa. Świadczenie takiej usługi może zostać udokumentowane refakturą z VAT, jak również wykazane w ewidencji VAT oraz w pliku JPK_V7 bez wystawiania refaktury, na podstawie dowodu wewnętrznego (wykazywanego z oznaczeniem WEW).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right