Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-08-04

Problemy finansowe z ubezpieczeniem pracowników

Pracodawcy jako dodatkowe świadczenie oferują swoim pracownikom różnego rodzaju ubezpieczenia. Pracodawca opłaca składkę za pracownika, a ten w przypadku np. trwałego inwalidztwa otrzymuje określoną w umowie między pracodawcą a ubezpieczycielem kwotę.

Monika Cieślak
Pojawia się pytanie, czy składki opłacane przez pracodawcę należy traktować jako nieodpłatne świadczenie opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych i stanowiące podstawę składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) za przychody ze stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00