Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.08.2016, sygn. ITPP2/4512-347/16-3/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-347/16-3/PS

Opodatkowanie dostawy gruntów; określenie podmiotu, który powinien być wskazany na fakturze jako nabywca towaru.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z póżn. zm.) § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 4 maja 2016 r. (data wpływu 17 maja 2016 r.), uzupełnionym w dniu 2 sierpnia 2016 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • zwolnienia od podatku dostawy gruntów jest nieprawidłowe;
  • podmiotu, który powinien być wskazany na fakturze jako nabywca towaru jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 maja 2016 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 2 sierpnia 2016 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku dostawy gruntów oraz podmiotu, który podmiot powinien być wskazany na fakturze jako nabywca towaru.

We wniosku przedstawiono oraz jego uzupełnieniu, następujące zdarzenie przyszłe.

W dniu 19 października 2015 r. Wojewoda wydał decyzję Nr xxx o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. B na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2031). Nieruchomości położone w pasie obwodnicy staną się z mocy prawa własnością Skarbu Państwa z chwilą gdy niniejsza decyzja stanie się ostateczna. Jednakże z uwagi na fakt, że przedmiotowej decyzji została nadana klauzula natychmiastowej wykonalności, organ, który wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej powinien wydać decyzję ustalającą wysokość odszkodowania za przejęte nieruchomości, nie czekając na jej ostateczność. Zgodnie z art. 12 ust. 5 ww. ustawy, do ustalenia wysokości i wypłacenia odszkodowania, o którym mowa w ust. 4a, stosuje się odpowiednio przepisy o gospodarce nieruchomościami, z zastrzeżeniem art. 18, który stanowi o czynnikach jakie należy brać pod uwagę przy ustalaniu wysokości odszkodowania.

Z kolei zgodnie art. 130 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1774), dalej u. o g. n., ustalenie wysokości odszkodowania następuje po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy majątkowego, określającej wartość nieruchomości. Za podstawę ustalenia wysokości odszkodowania stanowi wartość rynkowa nieruchomości (art. 134 ust. 1 u. o g. n.). Przy czym jeżeli ze względu na rodzaj nieruchomości nie można określić jej wartości rynkowej, gdyż tego rodzaju nieruchomości nie występują w obrocie, określa się jej wartość odtworzeniową, gdzie oddzielnie określa się wartość gruntu i oddzielnie wartość jego części składowych (art. 135 ust. 1 i 2 u. o g. n.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00