Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-04-01

Czy można odliczyć VAT w całości, gdy podatnik refakturuje te koszty na najemcę

Naszym organem założycielskim jest starostwo powiatowe. Prowadzimy działalność w budynku otrzymanym od organu założycielskiego w nieodpłatne użytkowanie i zarząd. Nasz zakład zajmuje 1/4 powierzchni budynku, pozostała powierzchnia stanowi częściowo pustostan, a częściowo jest przez nas wynajmowana, za zgodą organu założycielskiego, na działalność gospodarczą osobom prawnym. Zgodnie ze stosownymi zapisami w umowach najmu refakturujemy na wynajmujących koszty energii elektrycznej, wody itp. Refaktury wystawiane są z datą upływu terminu płatności faktury pierwotnej, z uwzględnieniem tej samej stawki VAT. Generalnie prowadzimy działalność zwolnioną z podatku, jednak wynajem pomieszczeń sprawia, że jesteśmy zarejestrowanym podatnikiem VAT. Czy mamy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, wynikającego z refaktury, o całą kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur zakupowych?

PROBLEM
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00