Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-12-15

Czy w przypadku gdy towar nie dotarł do kupującego, należy wystawić fakturę korygującą

Spółka prowadzi sprzedaż wysyłkową towarów i wysyła towary do klientów za pośrednictwem przewoźnika. Zdarza się, że w czasie transportu przesyłka zostaje zagubiona, w związku z czym spółka otrzymuje od przewoźnika odszkodowanie. Czy wówczas powinniśmy wystawiać fakturę korygującą? W takim przypadku towar zostaje wysłany drugi raz.

problem

rada

W sytuacji utraty w czasie transportu towaru, który miał być dostarczony do kupującego, podatnik nie ma obowiązku wystawienia faktury korygującej. Sprzedawca nie ma również obowiązku dokonywania korekty VAT naliczonego od zakupu zgubionych towarów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00