Porada
Jak prawidłowo prowadzić ewidencję VAT
Prowadzę działalność w zakresie handlu detalicznego. Jestem czynnym podatnikiem VAT. W rejestrze zakupu VAT ujmuję wszystkie faktury zakupu z całego miesiąca, tj. dotyczące zakupu towarów handlowych, związane z eksploatacją samochodu czy zwolnione z VAT (za opłaty pocztowe). Czy taki sposób prowadzenia rejestru zakupu VAT jest prawidłowy i jaki powinien być jego zakres?
problem
rada
Przedstawiony przez Pana sposób prowadzenia ewidencji jest prawidłowy. W rejestrze zakupu VAT należy ujmować wszystkie faktury zakupu z całego miesiąca, tj. dotyczące zakupu towarów handlowych, związane z eksploatacją samochodu czy zwolnione z VAT (za opłaty pocztowe). Szczegóły dotyczące prowadzenia ewidencji w uzasadnieniu.
uzasadnienie
Ustawa o VAT oraz rozporządzenia wykonawcze do niej nie precyzują określonej formy i sposobu prowadzenia ewidencji zakupu VAT, nie zawierają również jednolitego, powszechnie obowiązującego wzoru tej ewidencji. Określają natomiast warunki, jakim powinna ona odpowiadać, i cel, któremu ma służyć.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right